Mijn verhaal

Vier jaar geleden ben ik afgestudeerd als fotograaf. Mijn opleiding was creatief en ik was vrij om zelf concepten te schrijven en te leren in verschillende fotografische disciplines: documentair, portret, reclame, mode, landschap en architectuur.

 

Door de toegepaste aard van mijn opleiding ben ik gewend geraakt aan het werken voor een opdrachtgever. Beeldcultuur en ethiek heb ik daarbij heel interessant gevonden. Het aspect ‘beeldcommunicatie’ trok mij enorm aan. Hoe wordt een foto geïnterpreteerd en welke beeldelementen maken maken welk verhaal?

 

dit ben ik 

Rond mijn derde studiejaar viel een kwartje: door terug te kijken naar oude projecten zag ik dat deze allemaal zijn ontstaan vanuit één uitgangspunt. Vanuit een verwondering naar de mensen om mij heen ga ik op zoek naar de verhalen en duik ik in een onbekende wereld.

Het intrigeert me dat we in een samenleving zitten waarin het saamhorigheidsgevoel soms even kwijt lijkt te zijn. Dit is mijn drijfveer geworden om werk te creëeren. en om mezelf te blijven uitdagen. Vaak schrijf ik namelijk een concept waarvan ik de uitwerking vervolgens super spannend vind! Van mezelf ben ik namelijk een rustig en voorzichtig persoon. Door zomaar op vreemden af te stappen, op deuren te kloppen of met mensen mee te gaan, daag ik mezelf uit! De projecten die ik aanga openen mijn wereld en bevestigen hoe mooi het is om open te staan voor anderen. De camera is mijn hulpmiddel in een ontdekkingstocht naar mijn eigen identiteit. Uiteindelijk is het doel van mijn projecten om deze beleving te delen en ook jou als toeschouwer een stukje van die openheid mee te geven.

 

Meer dan fotografie

De afgelopen jaren merkte ik dat mijn interesse breder ligt dan alleen bij fotografie. De opleiding Content Creation was een mooie nieuwe stap om mij verder te ontwikkelen. Naast persoonlijke ontwikkeling tijdens het vak ‘Creative Confidence’ leerde ik meer over het neerzetten van een merkidentiteit en alles wat daarbij komt kijken. Ik volgde lessen in onder andere copywriting, design, branding, marketing en social media.

Na deze opleiding ontstond mijn nieuwe wens: terecht komen op een plek waar ik storytelling als marketingtool mag inzetten en dagelijks mag delen met anderen. Een bedrijf dat zich inzet voor mensen. Werkt met en voor mensen die verbinden en de wereld een stukje beter willen maken.

 

Waar ik nu sta

Inmiddels heb ik het idee dat ik mijn persoonlijke visie begin te vinden. Mijn kijk op de wereld, mijn omgeving en de mensen om me heen. Wie ik ben als persoon reflecteert in mijn werk en dit zie ik als mijn kracht.

Op dit moment zet mijn ontwikkeling zich voort binnen de Bouwprofs Groep. Vier dagen in de week zet ik me in om de bedrijven Bouwselect en Bouwpartners verder te helpen. Hier houd ik me bezig met alle marketing- en communicatieactiviteiten. Onder mijn werkzaamheden vallen het bedenken en uitwerken van acties, het schrijven van teksten, maken van visuele uitingen, bewaken van de huisstijl enzovoorts. Alle tools, van fotografie, content creatie en storytelling pas ik hier toe. Ondertussen blijf ik ervaring opdoen en leren van de expertise van verschillende collega’s.

In mijn overige tijd sta ik nog steeds voor jou klaar! Fotograferen is namelijk veel te leuk om die camera te laten liggen. Door mijn portfolio te bekijken krijg je een beeld bij de opdrachten die ik tot nu toe ben aangegaan. Ben je benieuwd of ik iets voor jou kan betekenen? Stuur me gerust een berichtje dan bespreken we het samen!

So that's me!

Door mijn verhaal te lezen ken je mij al een beetje beter, neem nu verder een kijkje op mijn website. Je zult mijn uitgangspunt terugvinden in mijn portfolio en daarin wellicht ook wat stukjes van mijn verhaal herkennen.